BAUHAUS
1919. – 1925., Weimar; 1925. – 1933., Dessau
RADOVI
Biografija
Njemačka
1915-1946
Bauhaus, osnovan 1919. godine u Weimaru od strane arhitekta Waltera Gropiusa, predstavlja jednu od najutjecajnijih škola dizajna, umjetnosti i arhitekture u 20. stoljeću. Škola je osnovana s ciljem integracije umjetnosti, zanata i tehnologije, stvarajući jedinstveni obrazovni pristup koji je težio povezivanju estetskog i funkcionalnog.
Jedan od ključnih principa Bauhausa bio je “Gesamtkunstwerk” ili “totalno umjetničko djelo”, koje je uključivalo sve oblike umjetnosti i dizajna u jedinstvenu, kohezivnu cjelinu. Škola je privukla mnoge značajne umjetnike i dizajnere kao što su Paul Klee, Wassily Kandinsky, László Moholy-Nagy i Marcel Breuer.
Bauhaus se 1925. godine preselio u Dessau, gdje je nastavio svoj utjecaj pod vodstvom Gropiusa, a kasnije Hannesa Meyera i Ludwiga Miesa van der Rohea. Tijekom ovog perioda, škola je razvila prepoznatljiv stil koji je uključivao čiste linije, jednostavne oblike i praktične materijale.
Godine 1933., pod pritiskom nacističkog režima, Bauhaus je zatvoren, ali njegovi principi i utjecaj nastavili su se širiti globalno, oblikujući moderne dizajnerske i arhitektonske prakse. Bauhaus je ostavio neizbrisiv trag na dizajn, umjetnost i arhitekturu, a njegovo naslijeđe živi kroz radove brojnih umjetnika i dizajnera koji su prošli kroz ovu revolucionarnu školu.
Unutar Kolekcije Marinko Sudac od umjetnika povezanih s Bauhausom ističu se Ivana Tomljenović-Meller i Farkas Molnar, kao i arhivski materijali. Ivana Tomljenović-Meller, hrvatska umjetnica i grafička dizajnerica, bila je jedna od rijetkih regionalnih umjetnika koja je studirala na Bauhausu. Tomljenović-Meller pridonijela je razvoju grafičkog dizajna kroz svoje inovativne plakate i dizajn, a njeni radovi odražavaju utjecaj Bauhausove estetike i funkcionalnosti. Farkas Molnar, mađarski arhitekt i dizajner, bio je još jedan istaknuti student Bauhausa. Njegov rad, posebno u području stambene arhitekture, odražava principe Bauhausa u smislu funkcionalnosti i minimalizma. Molnarova Crvena kocka postao je simbolom Bauhausove arhitektonske filozofije.
umjetnički utjecaji
BAUHAUS utjecao je na:
Mađarska
1915-1946
Mađarska
1915-1946
Ex Jugoslavija
1915-1946
Ex Jugoslavija
1968-1989
Ex Jugoslavija
1915-1946
Na BAUHAUS utjecali su:
Mađarska
1915-1946