Трансатлантическая альтернатива

Garage, Moskva, Rusija, 2018.

kustosi: Dieter Roelstraete, Abigail Winograd, Marta Dziewańska
kustosi izložbe u Garage-u: Snejana Krasteva,  Sasha Obukhova

Izloženi umjetnici:

Vladimir Akulinin, Feliza Bursztyn, Valdis Celms, Lygia Clark, Carlos Cruz-Diez, Milan Dobeš, Dvizhenie , Wojciech Fangor, Vladimir Galkin, Gego, Tomislav Gotovac, Alexander Grigoriev, Oskar Hansen, Jerzy Jarnuszkiewicz, Krystian Jarnuszkiewicz, Kaarel Kurismaa, Julije Knifer, Gyula Kosice, Viacheslav Koleichuk, Janis Krievs, Julio Le Parc, Almir Mavignier, Vera Molnar, Lev Nussberg, Helio Oiticica, Abraham Palatnik, Andrzej Pawłowski, Ivan Picelj, Ludmila Popiel, Prometheus group, Vjenceslav Richter, Jerzy Rosołowicz, Rimma Sapgir-Zanevskaya, Mira Schendel, Sigma , Jesus Rafael Soto, Viktor Stepanov, Arturs Rinkis, Aleksandar Srnec, Henryk Stażewski, Zdeněk Sýkora, Victor Vasarely, Magdalena Więcek, Ryszard Winiarski, Stanisław Zamecznik

Fokusirajući se na ovu alternativnu geografsku os, The Other Trans-Atlantic. Kinetic and Op Art in Eastern Europe and Latin America 1950s – 1970s dovodi u pitanje status mainstreama u povijesti umjetnosti koji je stekla poslijeratna sjevernoatlantska umjetnička produkcija. Prati zajednički interes među umjetnicima koji je išao paralelno s široko priznatim pokretima kao što su američki apstraktni ekspresionizam, enformel ili lirska apstrakcija, te povezuje kulturna središta Varšave, Budimpešte, Zagreba, Bukurešta i Moskve s onima u Buenos Airesu, Caracasu, Rio de Janeiru i São Paulu. Procvat kinetičke i op arta na ovim prostorima bio je uvelike uvjetovan zajedničkim političkim i ekonomskim realnostima koje su zemlje proživljavale, a koje su umjetnike izdvajale od suvremenika koji djeluju na tom polju.