Postwar: Kunst zwischen Pazifik und Atlantik, 1945-1965

Haus der Kunst, Munich, Njemačka, 2016.

kustosi: Okwui Enwezor, Katy Siegel, Ulrich Wilmes

Izložba Postwar: Art between the Pacific and Atlantic 1945 – 1965 značajan je i dosad neviđen projekt koji će se po prvi puta usredotočiti na stvaranje umjetnosti na svim kontinentima koju su oblikovali uvjeti Drugog svjetskog rata. Izložba uključe otprilike 180 autora iz 50 zemalja i organizirana je u osam tematskih cjelina (Posljedice: nulti sat i atomska era; Forma je bitna; Novi prikazi čovjeka; Realizmi; Čvrste vizije; Kozmopolitiski modernizmi; Oblikovanje nacija; Mreže, mediji i komunikacija) koji otkrivaju različite regionalne, nacionalne i transnacionalne odnose i veze umjetničke produkcije u razdoblju od dvadeset godina na koje se ovo izložbeno istraživanje odnosi. Istraživanje za ovo izložbu obuhvarilo je institucije, akademike i stručnjake različtiih diciplina i pogleda što je rezultiralo velikom konferijom sa gotovo 40 sudionika koja je bila održana tijekom tri dana u Haus der Kunstu u svibnju 2014.

Sa svojim globalnim pogledom, izložba želi maknuti fokus sa zapadnjačkog/europskog gledišta i preusmjeriti pažnju na polifono i multifokalno istraživanje umjetnosti od 1945. Postwar – Art between the Pacific and Atlantic, 1945-1965 stoga želi sagledati složena nasljeđa umjetničkih praksi i povijesne sile koje su se pojavile na globalnoj razini kao posljedica devastacije tijekom Drugog svjetskog rata. Kroz ključnu povezanost radova i autora, stvorenih i shvaćenih kroz perspektivu međunarodnog, regionalnog i lokalnog konteksta, izložba daje pregled umjetničkog razvoja tijekom prvih dvadeset godina nakon rata prateći protežuće linije dva ocena preko Europe, Azije, Pacifičkog obruča, Afrike, Mediterana, Sjeverne i Južne Amerike. Ulazeći u različite koncepte umjetničkog moderniteta poput apstrakcije, realizma, figuracije, reprezentacije; razvoja u mrežama, masovnim medijima i komunikaciji, izložba istražuje kako je recepcija i shvaćanja modernizma  došlo i kako se manifestiralo u različitim oblicima moderne umjetnosti. Prateći ove linije, izložba poziva na refleksiju o razvoju umjetnosti koja obuhvaća kontinente, političke strukture, ekonomske uzorke i institucionalno djelovanje. Svjesna političkih i kulturalnih implikacija i Pacifika i Atlantika, dijakronijska os istraživanja za ovaj projekt proteže se od Japana do Njemačke predstavljajući Pacifičku i Atlantsku hemisferu, uz to dodirujući i druga područja.

IZLOŽENI RADOVI IZ KOLEKCIJE MARINKO SUDAC

Katalog izložbe

urednici: Okwui Enwezor, Katy Siegel, Ulrich Wilmes