Postwar: Kunst zwischen Pazifik und Atlantik, 1945-1965
Haus der Kunst, Munich, Njemačka, 2016.
kustosi: Okwui Enwezor, Katy Siegel, Ulrich Wilmes
Izloženi umjetnici:
Shafic Abboud, Affandi, Erol Akyavaş, Fateh Al-Moudarres, David Alfaro Siqueiros, Carl Andre, Karel Appel, Rasheed Araeen, Wifredo Arcay, Rufino Arellanes Tamayo, Siah Armajani, Frank Auerbach, Francis Bacon, Enrico Baj, Georg Baselitz, Thomas Bayrle, Romare Bearden, Mieczysław Berman, Antonio Berni, Joseph Beuys, John Biggers, Max Bill, Alexander Boghossian, Lee Bontecou, Derek Boshier, Vladimír Boudník, Frank Bowling, Alberto Burri, Anthony Caro, Aluísio Carvão, Enrico Castellani, John Chamberlain, Avinash Chandra, Ahmed Cherkaoui, Lygia Clark, Jess (Burgess Franklin) Collins, Bruce Conner, Waldemar Cordeiro, Magda Cordell, Sandú Darié, Willem de Kooning, Pedro de Oraá, Niki de Saint Phalle, Guy Debord, Beauford Delaney, Alén Diviš, Jean Dubuffet, Charles & Ray Eames, Melvin Edwards, Inji Efflatoun, Uzo Egonu, Ibrahim El Salahi, Erhabor Emokpae, Ben Enwonwu, Öyvind Fahlström, Wojciech Fangor, Ismail Fattah, Jean Fautrier, Luis Felipe Noé, León Ferrari, Lucio Fontana, Helen Frankenthaler, Ivo Gattin, Alberto Giacometti, Mathias Goeritz, Gertrud Louise Goldschmidt, Leon Golub, Marcos Grigorian, Philip Guston, Renato Guttuso, Hans Haacke, Raymond Hains, Richard Hamilton, Weaver Hawkins, Carmen Herrera, Lynn Hershman Leeson, Eva Hesse, Charles Hossein Zenderoudi, Maqbool Fida Husain, Robert Indiana, Wassili Jakowlew, Jasper Johns, Asger Jorn, Tadeusz Kantor, Marwan Kassab-Bachi, On Kawara, Ellsworth Kelly, Krishen Khanna, Julije Knifer, Jikken Kōbō, Jiří Kolář, Geliy Korzhev, Gyula Kosice, Leon Kossoff, Ivan Kožarić, Lee Krasner, Tetsumi Kudo, Kim Kulim, Yayoi Kusama, Wifredo Lam, Daniel LaRue Johnson, Maria Lassnig, John Latham, Jacob Lawrence, Norman Lewis, Roy Lichtenstein, Morris Louis, Valente Malangatana Ngwenya, Tomás Maldonado, Ernest Mancoba, Piero Manzoni, Mawalan Marika, Iri & Toshi Maruki, Almir Mavignier, David Medalla, Mohammed Melehi, Gustav Metzger, Yevgeny Mikhnov-Voitenko, Marta Minujín, Joan Mitchell, Henry Moore, François Morellet, Robert Morris, Sadamasa Motonaga, Nucleare Movimento, Iba N’Diaye, Alice Neel, Albert Newall, Barnett Newman, Francis Newton Souza, Hermann Nitsch, Isamu Noguchi, Hélio Oiticica, Uche Okeke, Colette Oluwabamise Omogbai, Yoko Ono, Alfonso Ossorio, Karl Otto Götz, Hamed Owais, Nam June Paik, Eduardo Paolozzi, Lygia Pape, Jeram Patel, A. R. Penck, Pablo Picasso, Ivan Picelj, Giuseppe Pinot-Gallizio, Sigmar Polke, Jackson Pollock, Júlio Pomar, Viktor Popkov, Jesús Rafael Soto, Carol Rama, Saloua Raouda Choucair, Robert Rauschenberg, Ad Reinhardt, Gerhard Richter, Larry Rivers, Joaquim Rodrigo, Dieter Roth, Rhod Rothfuss, Gerhard Rühm, Ed Ruscha, Syed Sadequain, Mohan Samant, Mira Schendel, Ruth Schloss, Carolee Schneemann, Gerard Sekoto, Jewad Selim, Lee Seung-taek, Prince Twins Seven Seven, Ismail Shammout, Anwar Jalal Shemza, Ahmed Shibrain, Shōzō Shimamoto, Kazuo Shiraga, Fyodor Shurpin, Yohanan Simon, Mitchell Siporin, Gazbia Sirry, Lucas Sithole, Willi Sitte, David Smith, Loló Soldevilla, Aleksandar Srnec, Frank Stella, Sindoedarsono Sudjojono, Alina Szapocznikow, Jiro Takamatsu, Atsuko Tanaka, Antonio Tàpies, Boris Taslitzky, Chua Mia Tee, Hervé Télémaque, Mark Tobey, Tony Tuckson, Igael Tumarkin, Günther Uecker, Lee Ufan, Stan VanDerBeek, Emilio Vedova, Jacques Villeglé, Wolf Vostell, Andy Warhol, Susanne Wenger, Jack Whitten, Ernst Wilhelm Nay, Wols, Andrzej Wróblewski, Andrew Wyeth, Li Xiushi, Yōsuke Yamahata, Jia Youfu, Ramsès Younane, Yosef Zaritsky, Princess Fahrelnissa Zeid, Yuri Zlotnikov
Izložba Postwar: Art between the Pacific and Atlantic 1945 – 1965 značajan je i dosad neviđen projekt koji će se po prvi puta usredotočiti na stvaranje umjetnosti na svim kontinentima koju su oblikovali uvjeti Drugog svjetskog rata. Izložba uključe otprilike 180 autora iz 50 zemalja i organizirana je u osam tematskih cjelina (Posljedice: nulti sat i atomska era; Forma je bitna; Novi prikazi čovjeka; Realizmi; Čvrste vizije; Kozmopolitiski modernizmi; Oblikovanje nacija; Mreže, mediji i komunikacija) koji otkrivaju različite regionalne, nacionalne i transnacionalne odnose i veze umjetničke produkcije u razdoblju od dvadeset godina na koje se ovo izložbeno istraživanje odnosi. Istraživanje za ovo izložbu obuhvarilo je institucije, akademike i stručnjake različtiih diciplina i pogleda što je rezultiralo velikom konferijom sa gotovo 40 sudionika koja je bila održana tijekom tri dana u Haus der Kunstu u svibnju 2014.
Sa svojim globalnim pogledom, izložba želi maknuti fokus sa zapadnjačkog/europskog gledišta i preusmjeriti pažnju na polifono i multifokalno istraživanje umjetnosti od 1945. Postwar – Art between the Pacific and Atlantic, 1945-1965 stoga želi sagledati složena nasljeđa umjetničkih praksi i povijesne sile koje su se pojavile na globalnoj razini kao posljedica devastacije tijekom Drugog svjetskog rata. Kroz ključnu povezanost radova i autora, stvorenih i shvaćenih kroz perspektivu međunarodnog, regionalnog i lokalnog konteksta, izložba daje pregled umjetničkog razvoja tijekom prvih dvadeset godina nakon rata prateći protežuće linije dva ocena preko Europe, Azije, Pacifičkog obruča, Afrike, Mediterana, Sjeverne i Južne Amerike. Ulazeći u različite koncepte umjetničkog moderniteta poput apstrakcije, realizma, figuracije, reprezentacije; razvoja u mrežama, masovnim medijima i komunikaciji, izložba istražuje kako je recepcija i shvaćanja modernizma došlo i kako se manifestiralo u različitim oblicima moderne umjetnosti. Prateći ove linije, izložba poziva na refleksiju o razvoju umjetnosti koja obuhvaća kontinente, političke strukture, ekonomske uzorke i institucionalno djelovanje. Svjesna političkih i kulturalnih implikacija i Pacifika i Atlantika, dijakronijska os istraživanja za ovaj projekt proteže se od Japana do Njemačke predstavljajući Pacifičku i Atlantsku hemisferu, uz to dodirujući i druga područja.
PRESS
hyperallergic.com: The Best Art Shows of the Decade
artnews.com: The Most Important Art Exhibitions of the 2010s
bayernkurier.de: Der Blick auf die Welt nach dem Urknall
nrc.nl: De westerse blik op kunst is niet langer houdbaar
IZLOŽENI RADOVI IZ KOLEKCIJE MARINKO SUDAC
Katalog izložbe
urednici: Okwui Enwezor, Katy Siegel, Ulrich Wilmes