EUGEN FELLER
1942., Split
RADOVI
Biografija
Ex Jugoslavija
1946-1968
Eugen Feller hrvatski je slikar i grafičar. Početkom 1960-ih Feller je eksperimentirao s radikalnim postupcima negiranja klasične slikarske prakse, pretvarajući dvodimenzionalnu površinu Malampije u reljefne nakupine crnih amorfnih oblika nastalih u činu uništavanja materije, po uzoru na operativne radnje starijeg kolege i prijatelja Ive Gattina. Ali Fellerovo polazište za te pokuse sasvim je drugačije iskustvene prirode.
Pronašao ju je u djelima francuske književne vrste novog romana pod naslovom Malampija (fra. Malempia), preuzetog iz romana Nathalie Sarraute Portrait d’un inconnu (1949.). U bilješci uz isti roman, pisac navodi La séquestrée de Poitiers (1930.), slavnog francuskog pisca Andréa Gidea, kao izvor Malampijina imena i pripovijesti. Kako se navodi, žena je 25 godina živjela u nehumanim uvjetima, u prljavoj prostoriji ustajalog zraka, bez prozora i svjetla, gdje je “počivala na postelji punoj gamadi i izmeta” i koja je nakon spašavanja zatražila da je vrate u “njeno veliko drago dno Malampiju”.
Nekonvencionalni karakter i kontekst romana, koji su prvobitno preuzeti iz gore spomenutog točnog opisa policijskog izvješća, nagovještavaju odakle je Feller, tada buntovni 20-godišnjak, crpio inspiraciju za Malampije – bezoblične strukture koje krše svako pravilo gradnje kompozicije, i prema tome upućuju na način čitanja tih anti-djela isključivo kao konkretnih rezultata dobivenih u destrukciji materije.
Projekti u kojima su izlagani radovi
umjetnički utjecaji
EUGEN FELLER utjecao je na:
Ex Jugoslavija
1946-1968
Na EUGEN FELLER utjecali su:
Ex Jugoslavija
1946-1968
Ex Jugoslavija
1946-1968