Grupa OHO. Kolekcija Marinko Sudac

Galerija Zuccato, Poreč, Hrvatska, 2019.

organizatori: Institut za istraživanje avangarde, Kolekcija Marinko Sudac, Pučko otvoreno učilište Poreč, Valamar Riviera d.d.
kustosica: Dorotea Fotivec

U sklopu projekta „Umjetnik na odmoru 2019. / Valamar“ Institut za istraživanje avangarde i Kolekcija Marinko Sudac u suradnji s tvrtkom Valamar Riviera d.d., kao i Pučkim otvorenim učilištem Poreč pozivaju Vas na otvorenje izložbe grupe OHO.

OHO je slovenska konceptualna neoavangardna grupa koja je bila aktivna u raznim fazama od 1962. do 1971.g. Započela je kao Kranjska grupa (1962. – 65.), zatim OHO pokret (1965. – 68.), a potom OHO grupa (1969. – 71.). Središnji članovi grupe u tom razdoblju bili su Marko Pogačnik, Iztok Geister Plamen i Marjan Ciglič, a tijekom godina bilo je i drugih suradnika – Milenko Matanović, Andraž Šalamun, Tomaž Šalamun, Naško Križnar, David Nez, Matjaž Hanžek, Vojin Kovač Chubby, Drago Dellabernardina, Aleš Kermauner, Franci Zagoričnik, i drugi.

Ime grupe došlo je od stapanja riječi „uho“ i „oko, što je označavalo potrebu za ujedinjavanjem osjećaja za novi pogled nas svijet. Članovi OHO grupe svojom su umjetnošću željeli izazvati ustaljene poglede na svijet i na umjetnost. Umjetnički rad ne povezuju više s tradicionalnim medijem – on može biti iskazan u bilo kojem mediju, nije više ograničen na sferu umjetnosti, već na bilo koji aspekt svakodnevnog života, može se proširiti, ne ovisi isključivo o svome stvaratelju, ono može biti akcija koja će rezultirati mijenjanjem odnosa ili okoline.

Na izložbi u porečkoj galeriji Zuccato bit će predstavljeni radovi članova grupe iz različitih faza njihova rada. Prva faza njihova rada povezana je s filozofijom reizma. Reizam je pokušaj prelaska s antropocentričnog pogleda na svijet na svijet stvari, na jedan ne-antropocentrični sustav u kojem čovjek postoji na jednakoj razini sa svime što ga okružuje. Svaka se stvar vidi, gleda, razmatra u svojoj jedinstvenoj pojavnosti. Druga se faza može povezati s Arte poverom, body artom, performansom, eksperimentalnim filmom, land artom, intervencijama u prirodi. Treću fazu njihova rada karakterizira transcendentalni konceptualizam.

Grupa se dogovorno i svjesno razišla nakon izložbe „Information“ u MoMA-i u New Yorku 1970. kako bi se omogućio prijelaz na iduću kreativnu fazu. Članovi grupe nisu željeli profesionalno ući u međunarodni sistem umjetnosti i institucija. Kasnije, 1971.g., kada su članovi grupe OHO prekinuli sa zajedničkim aktivnostima, Pogačnik je osnovao grupu Obitelj iz Šempasa u kojoj su se umjetnička praksa i svakodnevni život potpuno prožimali, a koja je postojala do 1979. g.

📷: Andi Bančić

IZLOŽENI RADOVI IZ KOLEKCIJE MARINKO SUDAC

  1. Andraž Šalamun, Granitne kocke, 1969., 4 × c/b fotografija, 4 × (180 × 239 mm)
  2. David Nez, Diplomski rad, plakat izložbe, 1971., tisak, papir, 295 × 342 mm
  3. David Nez, Radijalne permutacije, 1971., flomaster, papir, 298 × 297 mm
  4. David Nez, Radijalne permutacije, 1971., flomaster, papir, 298 × 297 mm
  5. David Nez, Radijalne permutacije, 1971., flomaster, papir, 298 × 297 mm
  6. David Nez, Radijalne permutacije, 1971., flomaster, papir, 298 × 297 mm
  7. David Nez, Radijalne permutacije, 1971., flomaster, papir, 298 × 297 mm
  8. David Nez, Radijalne permutacije, 1971., flomaster, papir, 298 × 297 mm
  9. David Nez, Radijalne permutacije, 1971., flomaster, papir, 298 × 297 mm
  10. David Nez, Radijalne permutacije, 1971., flomaster, papir, 298 × 297 mm
  11. Marko Pogačnik, Iztokk Geister Plamen, Predložak za OHO ediciju „Pegam in Lambergar“, 1968., olovka, tisak, papir, 148 × 211 mm; 168 × 100 mm
  12. Marko Pogačnik, Iztook Geister Plamen, Predložak za OHO ediciju „Pegam in Lambergar“, 1968., olovka, tisak, papir, 148 × 211 mm; 168 × 100 mm
  13. Marko Pogačnik, Kutije šibica, 1968., flomaster, papir, kutije šibica, 32 × (50 × 37 × 16 mm)
  14. Marko Pogačnik, Kutije šibica, 1968., flomaster, papir, kutije šibica, 16 × (50 × 37 × 16 mm)
  15. Marko Pogačnik, Manifest o trećoj umjetnosti, 2019., ugljen, platno, 1400 × 2000 mm
  16. Marko Pogačnik, Manifest o trećoj umjetnosti, 2019., ugljen, platno, 1400 × 2000 mm
  17. Marko Pogačnik, Manifest o trećoj umjetnosti, 2019., ugljen, platno, 1400 × 2000 mm
  18. Marko Pogačnik, Manifest o trećoj umjetnosti, 2019., ugljen, platno, 1400 × 2000 mm
  19. Marko Pogačnik, Manifest o trećoj umjetnosti, 2019., ugljen, platno, 1400 × 2000 mm
  20. Marko Pogačnik, Manifest o trećoj umjetnosti, 2019., ugljen, platno, 1400 × 2000 mm
  21. Milenko Matanović, Zmija, 1969., c/b fotografija, 180 × 239 mm

Otvorenje izložbe