ZORAN POPOVIĆ
1944., Beograd
RADOVI
Biografija
Ex Jugoslavija
1968-1989
Zoran Popović srpski je umjetnik i jedan je od ključnih umjetnika Nove umjetničke prakse u bivšoj Jugoslaviji. Bio je dio neformalne skupine umjetnika okupljenih oko Studentskog kulturnog centra u Beogradu 1970-ih. U toj neformalnoj skupini pored Popovića bili su Marina Abramović, Era Milivojević, Gergelj Urkom, Neša Paripović i Raša Todosijević.
Diplomirao je na Akademiji umetnosti u Beogradu 1969. godine i stekao je magisterij 1973. godine. Krajem 1960-ih, Popović je započeo svoj rad u području kanc-arta, što je umjetnost stvarana od uredskih materijala s temeljnom premisom ready-made umjetnosti. Kasnije je prešao na analitički konceptualizam. Prema njegovom mišljenju, suvišno je vjerovati da bilo koji umjetnički čin može obuhvatiti ključne aspekte stvarnog svijeta. Umjetnik se umjesto toga fokusira na misaone procese konceptualizacije jezika umjetnosti. Nakon što se uključio u konceptualnu umjetnost početkom 1970-ih i povezao se s njujorškom grupom Art & Language, Popović je razvio kritičko-politički rad usmjeren prema kulturnim i društvenim politikama u umjetnosti. Njegovo političko postkonceptualno djelo sastoji se iz dvije faze: prva je usmjerena na kritiku sistema umjetnosti i kulture, koristeći se post-situacionističkim i neomarksističkim analizama kasnog kapitalizma i liberalnog socijalizma. Druga faza uključuje dokumentarno-interpretativnu socijalnu umjetnost koja služi kao kritika svakodnevnog života iz perspektive klasnih razlika. Tijekom 1980-ih, Popović se okrenuo tradicionalnom mediju crteža.
Popović je u mediju videa počeo stvarati 1966. godine. Film Glava / Krug (1968./1969.) ima premisu stvaranja cjelovitog i sveobuhvatnog prikaza objekta (glave), pokreta (glave oko svoje osi) i svih oblika na objektu kao dvodimenzionalne slike. Zamišljeno je da se istovremeno neprekidno izvodi na osam projektora.
Jedno od zapaženih konceptualnih djela je iz serije Aksiomi (1972.), gdje je koristio male žarulje u zamračenoj sobi kako bi napravio konfiguracije osam elementarnih aksioma (križ, kvadrat, krug, dijagonala, razdoblje itd.). Njegov rad na seriji (1971. – 1973.) u raznim medijima podrazumijeva primjenu znanja, a tekstovi na radovima raspravu o prirodi umjetnosti, umjetničkom djelu i funkciji umjetnosti. Godine 1973. Popović je bio jedan od osam jugoslavenskih umjetnika koje je Richard Demarco pozvao na svoj Festival umjetnosti u Edinburgh. S članovima kolektiva Art & Language, 1976. snimio je film Struggle in New York. Film oštro kritički gleda na umjetnost vremena i kapitalizam. Snimljen je u New Yorku u 12 segmenata povezanih temom umjetnosti i društva.
umjetnički utjecaji
ZORAN POPOVIĆ utjecao je na:
Ex Jugoslavija
1968-1989
Ex Jugoslavija
1968-1989
Ex Jugoslavija
1968-1989
Ex Jugoslavija
1968-1989
Ex Jugoslavija
1968-1989
Na ZORAN POPOVIĆ utjecali su:
Ex Jugoslavija
1968-1989
Ex Jugoslavija
1968-1989
Ex Jugoslavija
1968-1989
Ex Jugoslavija
1968-1989
Ex Jugoslavija
1968-1989