Ivo Gattin
Galerija Adris, Rovinj, Hrvatska, 2016.
‘Gattinu se, u krugu naših avangardista, s pravom, posebno honorirala njegova žestina i izravnost izričaja kao i inovativan rad s različitim neslikarskim materijalima; u prijevodu na politički žargon: njegova radikalnost. (…) Ukratko: Gattin je bio, neprijeporno, prvi naš informalist, radikalniji od svih u nastojanju da se slika-predmet udalji od tradicijskih mjerila i konvencija prema samoopstojnom predmetu-biću, koji, u višem stadiju elaboracije, više ni na što ne asocira, ništa ne predstavlja (prikazuje), ništa ne memorira, ne tradira, ništa ne predviđa i, najposlije, ništa ne znači – ne primajući na se terete prošlosti ni budućnosti – nego samo jest, kao kamen u krajoliku.(…)
Osim toga, nemoguće je – ako u ikoga, a ono u Gattina – zanemariti barem dvije temeljne inovacije koje ćemo uvijek vezivati s njegovim djelovanjem: on je s djela (učinka) naglasak premjestio na radni proces (činidbu) i, također, bio prvi u nas, koji je anticipirajući spoznaje o fraktalnome ustroju svijeta, o fraktalnosti, povremeno napuštao orijentacijsku i kompozicijsku sigurnost ortogonalnoga formata slike – kvadrata, pravokutnika, tonda. (…) …on nasrće na platna udarcima čekića, vatrom let-lampe, probijanjem, paranjem, trganjem, otkidanjem dijelova, dekolažiranjem (guljenjem). Slikanje postaje hrvanje, zidanje, čekićanje, klepanje, grabljanje, struganje. Umjesto standardnih (industrijskih) boja prilagođenih tradicionalnim potrošačima-kupcima, Gattin koristi različite lakove, stearinski vosak, cement, pijesak, raznovrsna ljepila, kolažira kopče, fotografije, igraće karte, dugmad, perje, istrgnute stranice knjiga; dodaje pečatni vosak, pigmente, smole, plehove i žice.’ iz teksta Igora Zidića
PRESS
HRT Vijesti iz kulture: Ivo Gattin’s Exhibition
Glas Istre: Ivo Gattin – an Eternal Striping in Art
kulturistra: Exhibition of Ivo Gattin in Adris Gallery
Glas Istre: Exhibition of Ivo Gattin in Adris Gallery
IZLOŽENI RADOVI IZ KOLEKCIJE MARINKO SUDAC
Katalog izložbe
nakladnik: Adris grupa d.d.