MILICA BILANOVIĆ

Milica Bilanović rođena je 1997. u Tuzli. Studira na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, na smjeru Novi mediji. U svojim radovima bavi se društveno predodređenim konstruktima, kao što su seksualni identitet, jezik, i ulogom stereotipa. Rad “Plastični ideal” odnosi se na četiri verzije Barbie lutaka, modificiranih dodavanjem genitalija. Dovodi u pitanje spolne i rodne razlike […]

Milica Bilanović rođena je 1997. u Tuzli. Studira na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, na smjeru Novi mediji. U svojim radovima bavi se društveno predodređenim konstruktima, kao što su seksualni identitet, jezik, i ulogom stereotipa. Rad “Plastični ideal” odnosi se na četiri verzije Barbie lutaka, modificiranih dodavanjem genitalija. Dovodi u pitanje spolne i rodne razlike kao biološke i društvene predodrednice te ukazuje na raznolikost mogućih identifikacija seksualnog identiteta. Video rad “Berlin” nastao je kao pokušaj uklapanja u nepoznatu sredinu putem jezika. U ovom radu, umjetnica pokušava imitirati svoju okolinu i pričati na “njemačkom”. S pomoću programa za prepoznavanje jezika taj izmišljeni “njemački“ jezik je pretvoren u tekst sastavljen od prepoznatih riječi, te tako čini besmisleni sadržaj koji ništa ne prenosi i upućuje ni na što. Rad se bavi konstruiranjem smislenog sadržaja tamo gdje on ne postoji. U radu „Glupa sam, dakle postojim“ preispituje određeni stereotip koji se odnosi na već ukorijenjeno mišljenje da su svi Bosanci glupi. Akcijom u javnom prostoru, umjetnica je zaustavljala prolaznike, koji sudjeluju u radu pečatiranjem njezinog tijela, ukazujući na to da se svaka identifikacija vrši posredstvom “drugih”.