JUSUF HADŽIFEJZOVIĆ

Jusuf Hadžifejzović rođen je 1956. u Prijepolju u Srbiji. Jedan je od osnivača projekta „Jugoslovenska dokumenta“ i sarajevskog bijenala moderne umjetnosti. Hadžifejzović se bavi performansom te analitičkim, stvara instalacije i „depografije“, pretvarajući svakodnevne predmete u umjetničke. Jedan je od osnivača Kolekcije Ars Aevi budućeg sarajevskog muzeja suvremene umjetnosti. Njegov prvi javni performans bio je 1979. […]

Jusuf Hadžifejzović rođen je 1956. u Prijepolju u Srbiji. Jedan je od osnivača projekta „Jugoslovenska dokumenta“ i sarajevskog bijenala moderne umjetnosti. Hadžifejzović se bavi performansom te analitičkim, stvara instalacije i „depografije“, pretvarajući svakodnevne predmete u umjetničke. Jedan je od osnivača Kolekcije Ars Aevi budućeg sarajevskog muzeja suvremene umjetnosti.

Njegov prvi javni performans bio je 1979. u Puli. Ističe se performans nastao 1994. godine na Cetinskom bijenalu, „Strah od pitke vode“, u kojemu Hadžifejzović igra pikado gađajući fotografiju svoje obitelji, nakon čega slijedi prvo obiteljsko okupljanje nakon tri godine razdvojenosti tijekom rata. Na temelju te fotografije, kasnije je razvio seriju performansa istoimenog naslova koji su se bavili tematikom kolektivne traume odvajanje i gubitka, postavljene u muzejima i galerijama u Rimu, Beogradu, Seoulu, Antwerpu, Zagrebu… S radom „Prodavnicom praznina“ nastavlja svoj dugogodišnji angažman povezan s afirmacijom i valorizacijom suvremene umjetnosti. Radi se o asembležu sastavljenom od objekata koje je skupio nakon što se vratio u Sarajevo poslije kraja rata.

Stvorio je i Depo Kafe (IPC galerija i Galerija atentata) u sklopu Sarajevske zime 2005. Projekt je bio mjesto gdje je domaćin/umjetnik bio ujedno i vlasnik koji je ljudima prodavao piće u galeriji, a u sklopu galerije svoje radove predstavljali su mnogi mladi umjetnici. Hadžifejzović vodi galeriju suvremene umjetnosti “Charlama”, instituciju koja nastavlja tradiciju najveće prijeratne likovne izložbe u Sarajevu – „Jugoslovenska dokumenta“.