2017
ADRIEN SINA
Adrien Sina (Francuska, 1961.) francuski je arhitekt, umjetnik, kustos, povjesničar umjetnosti plesa i performansa. Autor je izdanja u četiri sveska – Feminine Futures – Avant-garde female artists in the fields of performance & dance through film & photography (hrv. Ženske budućnosti — Avangardne umjetnice na poljima performansa i plesa kroz film i fotografiju) – u kojemu koristi nazive “Futurizam”, “Antički modernitet” “Europski” i “Američki ekspresionizam”, pojmove koji su prihvaćeni što je rezultiralo s nekoliko izložbi.
U svojoj umjetničkoj praksi ispituje međuodnose tijela i prirode, odnose prema ljudskom tijelu i njegovoj percepciji – povezujući ih s filozofskim promišljanjima. U ranim radovima promišlja o matematičkim teoremima koje prenosi u misaoni prostor umjetnosti. Često je inspiriran medicinskim elementima koje prenosi u umjetnost. Tako u radu “Intimate Landscapes” (1999.—2003.), koristi briseve zaboravljene u briselškoj bolnici 1970-ih u kojima nalazi jedinstvene mrlje, kaligrafske portrete žena, tjelesno, u najintimnijem obliku. U radu “Endo-Exo-Planets” iz 2011., uzorke tkiva organa ranije korištenih u medicinske svrhe skenira, uvećava i u njima nalazi, mapira, nešto poput geoloških formacija koje stavlja u okvir kruga, dobivajući vizual nepoznatih ekstrasolarnih planeta. U video-radu “Farafin a ni Toubabou” (hrv. Bijeli i crni), iz 2007., nastao u suradnji s Mamary Diallo, izlaže pitanje robne i druge razmjene koja zadire u etiku, ljudska prava i političke pozicije — poglavito one razvijenih i nerazvijenih.