MICHELANGELO CONTE

Biografija

Italija

1915-1946

Michelangelo Conte bio je talijanski umjetnik koji je spojio klasične i suvremene utjecaje kako bi stvorio jedinstveno djelo koje karakteriziraju inovativna istraživanja oblika, materijala i kompozicije.

Završio je klasični studij i samostalno njeguje interes za antičku i suvremenu umjetnost. Njegovo je istraživanje obuhvatilo široki spektar, obuhvaćajući dokumentaciju od impresionizma do avangarde. U njegovim ranim djelima iz 1930-ih javlja se poseban kompozicijski pristup, karakteriziran jedinstvenim patosom koji nadilazi prevladavajući piktoralizam Napulja tog doba. Istraživanja su ga dovela do proučavanja freski i mozaika, a već 1933. započeo je stvarati apstraktne kompozicije kao formalne i kromatske sinteze inspirirane antičkom umjetnošću.

Godine 1936. Michelangelo Conte dobio je priznanje kao pobjednik nacionalnog natjecanja u freskama povezanog s XX. Venecijanskim bijenalom. Sudjelovanje na ovom Biennalu upoznalo ga je s Ginom Severinijem s kojim je sklopio prijateljstvo i radnu suradnju. Teorije o zlatnom rezu, koje je Severini usvojio 1930-ih i 1940-ih godina, značajno su utjecale na Contea, poklapajući se s njegovim formalnim i konstruktivnim istraživanjima. Godine 1938. oženio se Cristinom Curatolo, a sljedeće godine su se preselili u Rim, gdje im se rodio sin Bruno Conte. Čak i usred ovog prijelaza, Conte je nastavio svoj rad na freskama i mozaicima u Napulju. Do 1942. započeo je akademsku karijeru, predavajući slikovnu dekoraciju na Državnoj umjetničkoj školi u Marinu, Rim. Tijekom tih godina njegova su umjetnička djela počela manifestirati lucidnu perspektivu, prikazanu u dobro promišljenim kompozicijama koje istražuju krajolike, figure i, ponajviše, svakodnevne kućanske predmete.

Nakon Drugog svjetskog rata, Michelangelo Conte odigrao je važnu ulogu u rimskoj umjetničkoj sferi kao zagovornik novog umjetničkog pravca za oživljavanje europske kulturne razmjene. Povremeno surađujući s reklamnom tvrtkom SEMEF, bio je uključen u stvaranje apstraktnih skulpturalnih oblika, kao što se vidi u njegovoj izradi velike kugle 1947. u rimskoj Mercati Traianei. Njegova skladateljska istraživanja dovela su ga do proučavanja primitivnih glazbenih instrumenata, posebice predmeta izloženih u Etnografskom muzeju Lateranske palače. Ovi shematski objekti, karakterizirani svojim napetim žicama, dobro su se slagali s Conteovom težnjom za prostornim skeniranjem. Oni su poslužili kao temelj za njegove prve apstraktne radove 1948. Godine 1949. Michelangelo Conte preuzeo je ulogu tajnika i savjetnika u Međunarodnom udruženju umjetničkih klubova u Rimu.

Do 1953. proširio je svoj organizacijski angažman na Origine Group pod predsjedanjem Ettorea Colle, te je služio kao urednički tajnik za inauguralna izdanja časopisa “Arti Visive”. Conte se također pridružio M.A.C. Group i uspostavio veze s grupom Espace u Parizu. U tom razdoblju njegove umjetničke evolucije pojavio se organsko-anorganski stil, karakteriziran transparentnim ili gustim pozadinama i perforiranim kolažima koji su bili superponirani na jasne geometrijske kompozicije. Njegovo kontinuirano istraživanje gravitiralo je prema organskom, a geometrijski oblik ustupio je mjesto materijalnom obliku, bilo kao prozirni veo ili značajan sloj, ponekad fragmentiran, kao što je uočeno u njegovoj inovativnoj upotrebi fragmentiranih ljuski jajeta koja je uvela jedinstvenu teksturalnu dimenziju na površine. Ovi su eksperimenti koristili nove tehnike uz održavanje jasnoće kompozicije, očuvanje osjećaja kontemplacije, umjesto da se upuštaju u područje gestualne ili ležerne neformalne umjetnosti.

Tijekom svog umjetničkog putovanja, Michelangelo Conte se susreo s pjesnikom Murilom Mendesom, pojedincem koji je duboko cijenio antičku i modernu umjetnost, karakteriziran jedinstvenim senzibilitetom za shvaćanje duboke biti slike i prihvaćanje međunarodnih iskustava. Mendes je organizirao samostalnu izložbu za Contea u Casa do Brasil 1964. Sljedeće godine kurirao je inauguralnu izložbu grupe Convergenze, koju su činili Nobuya Abe, Remo Bianco, Ettore Colla, Michelangelo Conte, Mario Pucciarelli, Angelo Savelli, i Antonino Virduzzo, s Conteom kao pokretačkom snagom ovog kolektiva. Pojam “Konvergencije” sažima jedinstvo različitih umjetničkih osobnosti koje dijele zajednički cilj, usmjeren na vrijednosti, kao odgovor na uočenu umjetničku krizu vremena. Godine 1966. Conte je pozvan da sudjeluje na XXXIII Venecijanskom bijenalu, gdje je prikazao niz monumentalnih rekonstrukcija koje su se besprijekorno uklopile u njihovo arhitektonsko okruženje, karakterizirane intimnim varijacijama predstavljenim s očiglednom simetrijom.

Osim njegovih umjetničkih nastojanja, predanost Michelangela Contea proširila se i na teorijsko područje. Njegovi tekstovi, ponekad uključeni u izložbene kataloge, pružaju kritički uvid u različite teme, obuhvaćajući konceptualne temelje njegova rada i faze praktične izvedbe. Ti spisi uključuju Materija i razum (Rim, 1973.), U odnosu na okoliš (Rim, 1978.) i Povijest jedne metode (Macerata, 1979.).