WOLF VOSTELL
1932., Leverkusen - 1998., Berlin
Biografija
Njemačka
1968-1989
Wolf Vostell bio je njemački slikar i kipar. Jedan je od prvih umjetnika koji se bavio video umjetnošću i stvaranjem instalacija te je bio pionirom hepeninga i dio pokreta Fluxus.
Kao izbjeglica s obitelji 1939. pobjegao je u Čehoslovačku, gdje je živio do 1945. g. Na kraju rata, trinaestogodišnji Vostell je sa sestrom i majkom putovao pješice u Köln, tromjesečno putovanje koje je predstavljalo ga s potpunim razaranjem njegove zemlje. Nakon ranog školovanja (1950.-53.) za fotolitografa, 1954. započeo je studij slikarstva i eksperimentalne tipografije na Školi za umjetnost i obrt u Wuppertalu. Od 1955. do 1956. studirao je na École Nationale Superieur des Beaux Arts u Parizu, a 1957. pohađao je Umjetničku akademiju u Düsseldorfu.
Vostell je 1954. stvorio svoj prvi Dé-coll/age (izraz koji je Le Figaro koristio kada je opisao istovremeno polijetanje i pad aviona). Vostellova filozofija izgrađena je oko ideje da je destrukcija svuda oko nas i provlači se kroz cijelo dvadeseto stoljeće. U svojim preslikanim fotografijama i slikama-objektima spajao je komadiće zidova punih plakata s tragovima i djelićima događaja. Za Vostella, Dé-coll/age je vizualna sila koja ruši zastarjele vrijednosti i zamjenjuje ih mišljenjem kao funkcijom distanciranom od medija.
Njegov prvi hepening, The Theatre is in the Street, održan je u Parizu 1958. godine, a uključivao je autodijelove i TV. Njegov happening Cityrama 1961. u Kölnu bio je prvi happening u Njemačkoj. Impresioniran radom Karlheinza Stockhausena, stvorio je svoj elektronički TV Dé-coll/age 1959. g. To je označilo početak njegove posvećenosti pokretu Fluxus, čiji je suosnivač bio 1962. g. Tijekom tog razdoblja, Vostell je stajao iza mnogih događanja u New Yorku, Berlinu, Kölnu, Wuppertalu i Ulmu među ostalima. Godine 1962. sudjelovao je na FLUXUS Internationale Festspiele Neuester Musik događaju u Wiesbadenu zajedno s Nam June Paikom, Georgeom Maciunasom i drugim umjetnicima. Wolf Vostell postao je pionir video umjetnosti i instalacije svojim radom 6-TV-Dé-coll/age prikazanim u galeriji Smolin u New Yorku. Bio je prvi umjetnik koji je integrirao televizor u umjetničko djelo u instalaciji The Black Room iz 1958. g. Godine 1959.
Vostell je 1960-ih osnovao Vostell-archive. Wolf Vostell je prikupljao fotografije, umjetničke tekstove, osobnu korespondenciju sa suputnicima poput Nam June Paika, Josepha Beuysa, Dicka Higginsa, kao i druge predmete, koji su dokumentirali rad umjetnika njegove generacije.
umjetnički utjecaji
WOLF VOSTELL utjecao je na:
SAD
1946-1968
SAD
1946-1968
Na WOLF VOSTELL utjecali su:
SAD
1946-1968